Zakładasz pralnię? Dowiedz się, jak ułożyć ofertę, która przyciągnie klientów?

W każdym biznesie najważniejsze jest, by umieć spojrzeć na ofertę o strony klienta. To właśnie jego potrzeby powinny być dla nas punktem wyjścia. Nie wystarczy, że mamy do zaoferowania produkt w dobrej cenie i naszym zdaniem rewelacyjny, jeśli nie znajdą się ludzie, którzy go potrzebują. To naczelna zasada, jaką przy układaniu oferty firm z branży pralniczej kieruje się Sovrana.

Sovrana to firma z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem na tym trudnym rynku, specjalizuje się w kompleksowym wsparciu przedsiębiorców wchodzących do branży pralniczej, co obejmuje też układanie oferty. Warto posłuchać ich rad, by odnieść sukces po otwarciu własnej pralni.

Klasyka czy innowacje?
Przede wszystkim musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chcemy opierać nasz biznes na sprawdzonej klasyce, którą klienci dobrze znają, czy też przyciągać ich innowacjami. To oczywiście zależy od specyfiki lokalnego rynku, na jakim chcemy działać. Warto jednak pamiętać, że nawet jeśli chcemy oferować klientom klasyczne usług takie jak pranie wodne czy czyszczenie chemiczne, warto stawiać na jak najnowocześniejsze urządzenia. Choć z punktu widzenia klienta jest to sprawa niewidoczna, z pewnością dostrzeże on wysoką jakość usługi i znakomicie upraną odzież i doceni to. Poza tym nowoczesne urządzenia pozwalają na działanie szybsze i oszczędniejsze, mają więc bezpośrednie przełożenie na rentowność biznesu.

Usługi popularne czy niszowe?
Kolejna dychotomia do rozwikłania przy układaniu oferty to decyzja czy staramy się konkurować w obrębie popularnych usług czy może skupimy się na znalezieniu i wypełnieniu niszy. Każda z tych sytuacji ma swoje zalety. Oferując usługi popularne wiemy, że klienci są nimi zainteresowani, jednak musimy zmierzyć się z konkurencją i znaleźć sposób na wyróżnienie się spośród podobnych punktów usługowych, jest też ryzyko konieczności walki cenowej. W przypadku niszy trudniej jest znaleźć pomysł, klientów jest mniej, ale często możemy pozwolić sobie na wyższe ceny i mamy pewność, że konkurencja nam nie zagrozi. W przypadku branży pralniczej niszą może być na przykład skupienie się na pielęgnacji i renowacji wyrobów skórzanych – jeśli tylko dotrzemy z oferta do lokalnych klubach motocyklowych, możemy szybko zbudować sobie pozycję na rynku. Także inwestycja w technologie pozwalające na pranie odzieży specjalistycznej, na przykład mundurów czy roboczych strojów strażaków daje nam szansę na stałe i stabilne dochody.

Segment popularny czy premium?
W niemal każdej dziedzinie biznesu mamy do czynienia z różnymi sektorami cenowymi. W przypadku branż pralniczej sektor ekonomiczny i premium niekoniecznie różnią się samą jakością wykonywanej usługi – klienci sektora ekonomicznego też chcą mieć po prostu czystą i znakomicie wyprasowaną odzież. Liczy się na przykład prestiżowa lokalizacja, wystrój oraz dodatkowe usługi z zakresu obsługi klienta, na przykład możliwość abonamentowego zamówienia odbioru brudnych ubrań do prania z domu klienta oraz odwożenia ich po upraniu. Segment premium wymaga też inwestycji w innowacyjne technologie, które pozwolą na skuteczne czyszczenie drogich i wymagających materiałów, na przykład kaszmiru, delikatnej skóry czy jedwabiu. Konieczne jest też przeszkolenie personelu, by sprostał tym wyzwaniom. Możemy natomiast pozwolić sobie na odpowiednio wyższe ceny odpowiednie dla sektora premium.

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy