Pralnia – czy to nadal dobry sposób na biznes?

Niegdyś pralnie można było znaleźć niemal na każdym rogu. W czasach, gdy pranie w domu oznaczało konieczność gotowania w kotłach, przelewania mydlin i żmudnego wyżymania ręcznego upranej odzieży, czy nawet korzystania z dość prymitywnych urządzeń typu pralka Frania, do pralni oddawało się sporą część z domowej garderoby, a także pościel, odzież wierzchnią itp. Teraz, gdy każdy ma w domu pralkę automatyczną o licznych funkcjach może wydawać się, że pralnie nie są już potrzebne.

Jednak rozwój branży pralniczej, którego dynamika zdecydowanie wzrosła w ostatnich latach pokazuje, że nadal jest zapotrzebowanie na tego rodzaju punkty usługowe. A to oznacza, że otwarcie oralni może być dobrym pomysłem na biznes. Należy jednak pamiętać ok ilu sprawach – podkreślają eksperci z firmy Sovrana, która jest zdecydowanym liderem w dziedzinie profesjonalnych usług pralniczych w Polsce.

Co musisz wiedzieć, by otworzyć pralnię i odnieść sukces na rynku?
Kto korzysta z pralni? Analiza rynku pokazuje, że powodem korzystania z usług palni jest dziś nie niemożność wyprania w domu, a chęć zaoszczędzenia czasu oraz wygoda wiążące się ze zleceniem tego na zewnątrz. Warto więc pomyśleć o takim systemie, który najlepiej wpasuje się w potrzeby tego rodzaju klienta. Pralnie klasy premium oferują na przykład odbiór brudnej odzieży oraz dostarczanie czystej bezpośrednio do domu. Dużym ułatwieniem jest też możliwość korzystania z takiej usługi cyklicznie, w ramach abonamentu, by nie trzeba było zaprzątać sobie głowy pamiętaniem o terminach.

Należy też pamiętać, że zabiegani i zapracowani klienci nie będą chcieli specjalnie jeździć daleko, by oddać odzież do pralni. Dlatego liczy się odpowiednie usytuowanie punktu usługowego. Eksperci marki Sovrana polecają wynajęcie powierzchni w centrum handlowym – podrzucenie ubrań do prania przy okazji zakupów czy wizyty w kinie na pewno zachęci klientów do wybrana tej właśnie pralni. Atrakcyjną lokalizacją są też nowe osiedla – wówczas punkt usługowy nakierowany jest na mieszkańców i ma szansę zdobyć wierną i stała klientelę.

Szeroki zakres usług. Wymagający klienci oczekują, że w pralni skorzystają z szerokiego pakietu usług. Dlatego warto włączyć do oferty na przykład czyszczenie, renowację i farbowanie wyrobów ze skóry czy opcję prania tapicerki i dywanów.
Rzecz jasna szalenie istotna jest też jakość usług, dlatego otwierając pralnię trzeba zainwestować w innowacyjny sprzęt od renomowanych producentów, by mieć gwarancję, że będzie on działał naprawdę dobrze. Co ważne, nowoczesne urządzenia choć są drogie, to są energooszczędne – inwestycja ta więc jest opłacalna w perspektywie długoterminowej.

Warto też wprowadzać jak najwięcej owych technologii. Posiadanie w ofercie takich technik pralniczych jak wet cleaning czy pranie w systemach Eko oraz czyszczenie na sucho zwiększa zainteresowanie klientów.

Warto też pamiętać, że w branży pralniczej, jak w każdym biznesie dobrym pomysłem jest też znalezienie niszy. Trzeba mieć pomysł na swoje usługi. Może to być na przykład oferta prania odzieży specjalistycznej. Wówczas klienci nie trafią do nas „z ulicy”, za ot mamy szanse na regularne zamówienia z konkretnych firm, na przykład z branży ochroniarskiej, budowlanej czy też współpracę z jednostkami straży pożarnej lub komendami policji. No nieoczywisty, ale dochodowy segment branży pralniczej.

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy