Jak odnieść sukces w branży pralniczej? Postaw na innowacyjne technologie i niszowe usługi

W biznesie są generalnie dwie metody konstruowania oferty. Możesz starać się trafić do jak największej liczby klientów (przykładem może tu być choćby popularny sklep spożywczy oferujący to, co kupuje większość) albo postarać się znaleźć i wypełnić niszę na rynku (tutaj odpowiednikiem mogłyby być na przykład wegańskie delikatesy). Która z tych metod jest lepsza? Każda pozwala odnieść sukces. W przypadku wybrania niszy na rynku trudniej jest zdobyć klientów, ale nie musimy się tak bardzo obawiać konkurencji mamy więc szansę na stała grupę docelowa.

Firma Sovrana, która zajmuje się doradztwem w branży pralniczej umożliwia skonstruowanie oferty opartej na wypełnieniu niszy rynkowej. Branża pralnicza jest bowiem dość specyficzna. Pralnie powoli przestają być punktami usługowymi pierwszej potrzeby – dzięki coraz nowocześniejszym i relatywnie coraz tańszym (a także dostępnym w korzystnym systemie ratalnym) palkom automatycznym coraz więcej ludzi rezygnuje z usług pralni w codziennej pielęgnacji garderoby. Dlatego firma Sovrana zajmująca się wdrażaniem różnych rozwiązań biznesowych w branży pralniczej rekomenduje oparcie nowej pralni na usługach precyzyjnie stargetowanych na wąską grupę docelową a nie kierowanych do szerokiego grona odbiorców. Dziś to właśnie wyspecjalizowane salony pralnicze mają największą szansę na rynkowy sukces.

Na jakie nisze warto postawić? Oto kilka pomysłów
Salon pralniczy w segmencie premium. Kierowanie swoich usługo do zamożnych klientów pozwala na skalibrowanie stosunkowo wysokich cen, ale wymaga nienagannej jakości usług. Oznacza to konieczność zainwestowania w innowacyjne technologie i dobrego przeszkolenia personelu – w tym wesprze nas Sovrana. Warto też pomyśleć o usługach, które dla zamożnych i zabieganych klientów są atrakcyjne. Jedną z nich jest odbieranie od nich brudnej odzieży i przywożenie jej już gotowej do włożenia. Są klienci, którzy chętnie korzystają ze swego rodzaju abonamentu i na przykład raz w tygodniu trzeba od nich odebrać worek z ubraniami a następnie przywieźć czystą odzież. Choć wymaga to zainwestowania w transport, jeśli świadczymy tego rodzaju usługi możemy liczyć na stałe i przewidywalne zyski. Pamiętajmy też, że czas to pieniądz, a więc zadowolony klient nie będzie szukał innej firmy, bo to wymaga czasu.

Pralnia samoobsługowa to rzecz znana dobrze z filmów, w Polsce dopiero zdobywająca popularność. Ponieważ pierwsze pralnie samoobsługowe powstały w Polsce przy wsparciu firmy Sovrana dopiero kilka lat temu, to wciąż dobry moment, by wejść na ten rynek. Pralnie samoobsługowe szczególnie dobrze sprawdzają się na nowych osiedlach oraz w okolicy budynków z tak zwanymi mikro apartamentami, w których często nie ma miejsca na pralkę. Także budynki, gdzie dominuje najem krótkoterminowy, mogą być dobrą lokalizacją na pralnię samoobsługową.

Pranie odzieży specjalistycznej. W tym przypadku nie nastawiamy się na klienta indywidualnego, a na współpracę B2B z firmami i instytucjami. Jeśli zainwestujemy w technologie umożlwiające pranie np. odzieży specjalistycznej, ochronnej to możemy liczyć na współpracę z jednostkami straży pożarnej. Pranie uniformów pozwoli nam na współpracę z jednostkami policji, a odzieży medycznej – z placówkami medycznymi.

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy