Jak otworzyć własną pralnię?
17 grudnia 2019Otwarcie własnej pralni może być znakomitym pomysłem na własną działalność gospodarczą. Jeśli rozważasz taką opcję, zastanawiasz się pewnie, ile trzeba zainwestować i jakie warunki spełnić, by zrealizować taki pomysł. I – przede wszystkim – co zrobić, by pralnia przynosiła odpowiednio wysokie dochody. Na wszystkie te pytania znają odpowiedź eksperci firmy Sovrana. Jest to firma od wielu lat obecna na rynku pralniczym i zajmująca na nim od dawna czołową pozycję. Sovrana oferuje między innymi wieloaspektowe wsparcie dla każdego, kto chce otworzyć swoją pralnią – pomaga na przykład w znalezieniu odpowiedniego lokalu, w zaprojektowaniu przestrzeni, skonstruowaniu oferty oraz wyposażeniu pralni w odpowiedni sprzęt. Ze wsparciem firmy Sovrana twój biznes w branży pralniczej odniesie sukces!
Czy branża pralnicza wymaga dużych środków na start?
Z pewnością otwarcie pralni nie jest pomysłem na biznes dla osoby, która nie ma żadnych środków na start. Na pewno na wygranej pozycji są osoby, które już dysponują lokalem o odpowiedniej wielkości (pięćdziesiąt metrów kwadratowych to minimum) i spełniającym wymagania techniczne określone przez ustawodawcę. Wynajem dobrej powierzchni pod pralnię jest bowiem sprawą dość kosztowną, szczególnie gdy chcemy otworzyć biznes w dużym centrum handlowym. Pralnia wymaga też nakładów na wyposażenie. Tutaj możemy zaoszczędzić decydując się na zakup używanego sprzętu pralniczego. Na początek warto widzieć, że lepiej kupić używany sprzęt od renomowanego producenta niż nowy, ale o gorszych parametrach. W doborze wyposażenia pomoże firma Sovrana.
Oczywiście planując otwarcie biznesu pralniczego zawsze możemy kosztach z szerokiego pakietu ofert dla nowych firm, z dofinansowaniem unijnym włącznie. Mamy większe szanse pozyskania środków, jeśli postawimy na trend green washing, czyli ekologiczne i przyjazne dla środowiska rozwiązania.
Jak wybrać lokal na pralnię?
Z analiz rynku prowadzonych przez ekspertów branży pralniczej wynika, że zyskowność pralni osiągniemy, gdy przypada na nią od a 10000 do 20000 ludzi. Oczywiście nieco inaczej szacujemy miejsca takie jak centra handlowe, gdzie przyjeżdżają osoby nie tylko z najbliższej okolicy.
Usytuowanie lokalu powinno więc opierać się na tego typu wyliczeniach. Warto pomyśleć o wybraniu lokalu na przykład na nowym osiedlu, bo to potencjalnie duża grupa klientów i brak konkurencji. Co ważne, gdy lokale użytkowe dopiero trafiają na rynek, często można je wynająć w bardzo korzystnych cenach, bo developerom zależy na czasie.
Jak stworzyć ofertę pralni?
Jeśli chodzi o pralnie to nadal klienci najchętniej wybierają dwie usługi: klasyczne pranie wodne oraz czyszczenie chemiczne. To absolutna podstawa oferty, jednak warto wzbogacić ją także o nowoczesne technologie, przede wszystkim z systemu wet cleaning, który jest nowoczesną alternatywą dla czyszczenia chemicznego i pozwala na pranie w kąpieli wodnej tych rzeczy, które dotychczas musiały być czyszczone na sucho. Z pewnością klientów przyciągnie też oferta czyszczenia dywanów i tapicerek, bo nie każda pralnia ją oferuje.
Warto też pomyśleć o takim modelu działania, jak odbieranie prania od klienta z domu oraz dostarczanie mu do domu już upranej odzieży. Szczególnie klienci z segmentu premium mogą być zainteresowani tego rodzaju usługami, także w formie cyklicznej opartej na stałym abonamencie.