Jak otworzyć pralnię? Poradnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Otwarcie pralni to bardzo dobry pomysł na biznes. Branża ta jest perspektywiczna i bardzo dynamicznie się rozwija, więc jest to dobry moment, by w nią zainwestować. Jednak na drodze do sukcesu czekają nas liczne pułapki, bo branża pralnicza jest specyficzna i wymagająca. Podpowiadamy, jak je ominąć i jak krok po kroku stać się posiadaczem dobrze prosperującego przedsiębiorstwa pralniczego.

Zanim zdecydujesz się na otwarcie pralni, warto wiedzieć, że jest to biznes, który wymaga dość dużych nakładów na start. Na szczęście można śmiało korzystać z różnego rodzaju dotacji i innych form wsparcia dla przedsiębiorców, szczególnie jeśli postawimy na ekologiczne i energooszczędne technologie, bo tego rodzaju firmy mogą liczyć na największe wsparcie. W szukaniu źródeł finansowania oraz na wszystkich innych etapach prowadzanych do otwarcia pralni pomogą nam eksperci z firmy Sovrana. Jest to firma, która od blisko dwudziestu lat działa na polskim rynku pralniczym, wszechstronnie wspierając przedsiębiorców; od pomocy przy biznesplanie, poprzez wsparcie na etapie szukania i remontu lokalu, do konstrukcji oferty, szkolenia personelu oraz wyposażenia pralni i serwisowania urządzeń pralniczych. Z doradcami z firmy Sovrana stworzysz wyjątkową pralnię!

Znajdź lokal

To trudne zadanie – musisz znaleźć lokal, którzy spełnia wszystkie techniczne i prawne wymogi, a przy tym zlokalizowany jest w miejscu, gdzie na pewno znajda się klienci. W przypadku pralni lokalizacja jest kluczowa dla sukcesu. Warto przy tym pamiętać o wskaźnikach dotyczących jednej pralni na liczbę mieszkańców. W Polsce szacuje się to obecnie na liczbę 10000 do 20000 mieszkańców, oczywiście inaczej wygląda to w przypadku pralni w centrum handlowym, gdzie liczy się raczej przepływ klientów. Z tego względu pralnie w galeriach handlowych prosperują bardzo dobrze, jednak należy się liczyć z bardzo wysoką ceną za wynajmem powierzchni.

Stwórz ofertę

Oferta pralni musi być dopasowana nie tylko do bieżących trendów, ale też do specyfiki lokalnego rynku. Oczywiście zawsze sprawdza się baza: pranie wodne, czyszczenie chemiczne, czyszczenie odzieży skórzanej. Jeśli jednak w okolicy dominują osoby młode, możemy stawiać na innowacje – na przykład system wet cleaning. W przypadku rodzin z dziećmi dobrym pomysłem jest wprowadzenie do oferty prania odzieży i akcesoriów dziecięcych przy użyciu antyalergicznych detergentów czy czyszczenie wózków dziecięcych. Jeśli w okolicy mieszka sporo seniorów, na pewno będą zainteresowani klasycznym praniem i maglowaniem pościeli. Może ich też przyciągnąć opcja odbioru i dostawy prani do domu – konieczność noszenia jest bardzo uciążliwa.

Usługi masowe czy niszowe?

W każdym biznesie mamy do wyboru działanie w głównym nurcie lub w niszy. W pierwszym przypadku mamy wielu potencjalnych klientów i duża konkurencję, w drugim – konkurencja jest bardzo mała, ale i klientów mniej. W przypadku branży pralniczej niszą są na przykład usługi B2B – choćby pranie odzieży ratowniczej. Jeśli postawimy na technologie do takiego prania, możemy liczyć na umowę na przykład z jednostką straży pożarnej czy komendą policji, co gwarantuje nam stały i stabilny dochód, a jak wiadomo to właśnie nieprzewidywalność dochodu jest jedną z największych bolączek przedsiębiorców.





 

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy