Trendy na rynku pralniczym 2020: w co warto zainwestować?

Branża pralnicza po okresie krótkiej recesji ponownie rozkwita. Firmy z tego segmentu mogą dziś odnieść ogromny sukces i być bardzo dochodowymi przedsiębiorstwami, jednak pod warunkiem, że ich właściciele zainwestują w rozwiązania, które dziś są na topie. Jakie trendy w branży pralniczej w 2020 roku warto znać? Jak zaprojektować ofertę swojej pralni, by odnieść sukces?

Przez pewien czas wydawało się, że branża pralnicza jest w odwrocie. Recesja była spowodowana dwoma czynnikami. Pierwszy to kryzys finansowy – gdy ludzie mają mniej pieniędzy, rezygnują z usług, które podnoszą komfort życia, ale nie są niezbędne. Drugi to relatywnie coraz niższe ceny coraz lepszej jakości sprzętu takiego jak pralki automatyczne i suszarki bębnowe co sprawiło, że dziś niemal każdy ma w domu urządzenia pozwalające na szybkie i bardzo skuteczne panie oraz czyszczenie odzieży. Jednak obecnie pralnie znów rozkwitają – to efekt dostosowania się tego rynku do zmieniającej się rzeczywistości i zaoferowanie usług, które nie konkurują z praniem w domu, ale je uzupełniają. W co dziś warto zainwestować?

Pralnie automatyczne wciąż jeszcze na naszym rynku są nowością, choć w skali światowej jest to rozwiązanie znane od dawna. Warto przy tym odkreślić, że różnego typu usługi niewymagające personelu i automatyzacja są dziś jednym z dominujących globalnych trendów, wystarczy spojrzeć choćby na ekspansję kas samoobsługowych w sklepach. Pralnia samoobsługowa doskonale wpisuje się w te tendencje. Kto korzysta z tego rozwiązania? Naturalną grupą docelową są osoby młode, otwarte na nowości, przyzwyczajone do tego, że z wielu rzeczy korzysta się „na mieście”. Pokolenie millenialsów i młodsze często stawia na użytek a nie własność – obecnie buduje się na przykład mikro apartamenty, w których w ogóle ni ma miejsca na palkę – pralnia samoobsługowa w takim budynku będzie więc strzałem w dziesiątkę. To też dobre rozwiązanie dla osób żyjących mobilnie, w podróży, a także dla każdego, kto chce po prostu wygodnie uprać duża ilość rzeczy – większą niż w domowej pralce – a przy tym nie chce oddawać ich do pralni, bo może to załatwić szybciej w pralni samoobsługowej.

Pranie z dowozem to kolejna usługa, która opiera się na współczesnych trendach dotyczących obsługi klienta. Idealna opcja dla osób, które chętnie zapłacą więcej, by oszczędzić czas. Z tego względu usługa transportu często pojawia się w pralniach segmentu premium – w segmencie ekonomicznym pojawiły się natomiast tzw. pralniomaty, czyli miejsca, gdzie zostawiamy brudną odzież, po czym odbieramy w dogodnym momencie czystą, używając kodu w aplikacji. EW segmencie premium ciekawym pomysłem jest też forma abonamentu, czyli cykliczne odbieranie brudnej odzieży od klienta i odwożenie jej po upraniu.

Ekologia jest dziś najgorętszym tematem w wielu beanach. Świadomość zmian klimatycznych i roli zanieczyszczeń w tym procesie jest coraz większa, a klienci coraz częściej oczekują od firm etycznego i ekologicznego postępowania. Dlatego warto postawić na „green washing”, by przyciągać do siebie grupę nowoczesnych, świadomych ekologicznie osób. O co chodzi? To przede wszystkim stosowanie biodegradowalnych detergentów i rozpuszczalników oraz energooszczędnego sprzętu pralniczego. Warto też odejść od mocno obciążającego środowisko czyszczenia chemicznego na sucho na rzecz systemu wet cleaning.





 

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy