Własna pralnia? Tak, to dobry pomysł na biznes

Rynek pralniczy przeżywa właśnie rozkwit. Nowoczesne technologie, coraz większe zainteresowanie ludzi usługami poprawiającymi komfort życia – to wszystko sprawia, że otwarcie pralni jest dziś dobrym pomysłem dla tych, którzy chcą zainwestować środki we własne przedsiębiorstwo. Od czego zacząć i o czym pamiętać, by otworzyć i z sukcesem poprowadzić pralnię?

O przygotowanie krótkiego poradnika dla każdego, kto planuje otwarcie własnej pralni poprosiliśmy ekspertów z firmy Sovrana. To firma, która od blisko dwudziestu lat jest liderem w polskiej branży pralniczej i w ofercie ma kompleksowe wsparcie dla przedsiębiorców, w tym doradztwo na każdym etapie uruchamiania własnej pralni, dlatego dobrze widzą, o czym trzeba pamiętać i jakich pułapek unikać, by stworzyć dobrze prosperujące przedsiębiorstwo w branży pralniczej.

Wybór lokalu

Znalezienie odpowiedniego lokalu na pralnię jest chyba najtrudniejszym elementem całego procesu. Dlaczego? Lokal ten musi znajdować się w miejscu, które gwarantuje dopływ klientów, a przy tym musi też spełniać liczne wymogi techniczne wynikające z konkretnych przepisów prawnych. Wymogi te dotyczą wielkości pomieszczeń, a także ich wyposażenia – jeśli wynajmiemy lub kupimy lokal, który wcześniej miał inne przeznaczenie, należy liczyć się z koniecznością przeprowadzania remontu i adaptacji do wymagań – możemy tu oczywiście otrzymać pełne wsparcie od firmy Sovrana.

Duża popularnością cieszą się lokalne w pasażach i galeriach handlowych – mamy tam też gwarancję klientów, należy jednak liczyć się z wysoką ceną za najem powierzchni.

Jak skonstruować ofertę?

Kluczowe dla odniesienia sukcesu przez pralnie jest dobre skonstruowanie oferty. Z pewnością bazą powinno być pranie wodne oraz czyszczenie chemiczne – to dwie usługi, na które jest największy popyt. Warto pamiętać, że lepiej mieć skromniejszą ofertę, ale świadczyć usługi najwyższej jakości, bo to gwarantuje, że klienci będą do nas wracali, a także zarekomendują nasze usługi innym. Warto wtedy zainwestować w nowoczesne urządzenia, wysokiej klasy detergenty i rozpuszczalniki, a także – w regularne szkolenie personelu, bo to od pracowników w dużej mierze zależy jakość świadczonych usług.

A może samoobsługa?

Pralnie samoobsługowe na polskim rynku wciąż jeszcze uważane są za nowość, ale na świecie są dobrze znane. Firma Sovrana jest przedstawicielem marki Speed Queen i wdraża jej koncept pralni samoobsługowych na rynku polskim, To gotowe rozwiązania „pod klucz”, dzięki czemu swoją pralnie samoobsługową może otworzyć bez trudu nawet inwestor, który wcześniej nie miał nic wspólnego z tym segmentem rynku usług. Co ważne, może liczyć na pewne wsparcie firmy Sovrana na każdym etapie – od wyboru lokalu, po uruchomienie pralni i jej reklamę na lokalnym rynku. Jednocześnie Speed Queen to nie jest franczyza, co oznacza brak opłat licencyjnych a także możliwość swobodnego kształtowania działania swojej firmy. Co ważne, w ramach Speed Queen każdy przedsiębiorca otrzymuje pełen pakiet rozwiązań cyfrowych – zarówno panel do zarządzania biznesem z danymi w chmurze jak i dedykowaną aplikację dla klientów, która służy im do opłacania usług w prani samoobsługowej, a jednocześnie jest systemem lojalnościowym.





 

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy