Jak skonstruować ofertę pralni by odnieść sukces?

Jest wiele czynników, które wpływają na to, czy pralnia odniesie sukces. Jednak jednym z kluczowych jest dobrze skonstruowana oferta. Jakie usługi powinna oferować nowoczesna pralnia? Co dziś przyciąga klientów? Na jakie usługi stawiać? Podpowiadamy.

Dobrze skonstruowana oferta pralni to taka, która jest dopasowana do lokalnego rynku i jego specyfiki, a także dostosowana do możliwości (lokalowych, finansowych itp.) przedsiębiorstwa. Warto pamiętać, że lepiej zaoferować mniej, ale zachować najwyższą jakość, niż proponować usługi, co do których nie mamy gwarancji, że wykonamy je perfekcyjnie. Dlatego konstruując ofertę trzeba też brać pod uwagę na przykład wielkość lokalu czy zasoby finansowe na zakup sprzętu. Wszelkie wątpliwości warto omówić z ekspertami. Doradcy z firmy Sovrana od blisko dwudziestu lat doradzają przedsiębiorcom na rynku pralniczym – znają tę branżę doskonale, trzymają rękę na pulsie i znają najnowsze trendy, więc pomogą ci skonstruować najlepszą możliwą ofertę Twojego punktu usługowego.

Jakie usługi powinna oferować pralnia?

Pranie wodne jest to baza i klasyka – to usługa, która wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem, choć oczywiście mniejszym niż przed epoką pralek automatycznych. Dziś klienci oddają do prania wodnego przede wszystkim rzeczy gabarytowe takie jak pościel, narzuty itp. A także koszule i odzież elegancka, która musi być nie tylko idealnie uprana i wyczyszczona przy użyciu profesjonalnych środków, ale też perfekcyjnie wyprasowana, co trudno jest uzyskać w domu i zajmuje bardzo dużo czasu.

Czyszczenie chemiczne to kolejna klasyczna usługa. Do czyszczenia chemicznego przeznaczone są ubrania i wyroby z materiałów delikatnych i wymagających: wełny, skóry, jedwabiu, koronki. To coś, czego klienci nie wykonają w domu, dlatego popularność tej usługi jest bardzo dużo.

System wet cleaning to natomiast innowacyjna alternatywa dla czyszczenia chemicznego – możliwe, że w perspektywie najbliższych lat zupełni wyprze poprzednią technologię, bo czyszczenie wet cleaning jest nie tylko równie skuteczne, co czyszczenie na sucho, ale też delikatniejsze dla odzieży i mniej obciążające dla środowiska naturalnego. Warto zaznaczyć, że system wet cleaning daje bardzo duże możliwości odnośnie do pielęgnacji i czyszczenia wyrobów ze skóry naturalnej, a także farbowania skóry licowej oraz zamszowej.

Czyszczenie dywanów i tapicerki to usługa, która zapewni nam dopływ klientów, dlatego jeśli tylko mamy możliwości lokalowe, by ją wprowadzić, warto to zrobić – na pewno będzie cieszyła się dużą popularnością.

A może postawić na usługi niszowe?

Biznesy oparte na usługach niszowych mogą znakomicie prosperować, choć mają swoją specyfikę działania. W przypadku branży pralniczej niszowe są na przykład usługi specjalistyczne, kierowane do innych odbiorców niż klienci indywidualni. Warto wiedzieć, że dziś na przykład wiele placówek medycznych rezygnuje z własnej pralni i zleca pranie na zewnątrz, a więc możemy postawić na pranie i czyszczenie odzieży medycznej i mieć umowę ze szpitalem. Znakomitym pomysłem są też technologie czyszczenia specjalistycznej odzieży ratowniczej, co pozwala nam na nawiązanie współpracy na przykład ze strażą pożarną. Warto pamiętać, że konkurencja w tej dziedzinie jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku tradycyjnej pralni.




 

Powiązane artykuły

Kontakt
email : kontakt@koalicjacr.pl
O nas

Jesteśmy grupą specjalistów z branży pralniczej. Pragniemy podzielić się swoim doświadczeniem i udzielać porad innym. Zapraszamy do czytania.

Zaprzyjaźnione firmy